Een fijn werkomgeving is heel belangrijk. Een prettige stijl en sfeer in je omgeving en een comfortabele plek, zorgen dat je prettiger kunt werk. Als jij je thuis voelt in je werkomgeving zul je minder stress ervaren en ook met meer plezier je kantoor instappen.

Kies het juiste bureau en de juiste bureaustoel

Het uitzoeken van de juiste stijl voor je werkplek kan tijd kosten, daarom wordt dit vaak vanuit de directie bepaald. Het is echter belangrijk om deze tijd wel goed te gebruiken,de kans is namelijk klein dat je genoeg budget hebt om achteraf veranderingen door te voeren op alle werkplekken.

Hieronder hebben we enkele onderwerken uitgelicht die je moet overwegen bij het aanschaffen van bureaus,bureaustoelen en andere kantoorinrichtingen. Dit zijn onder andere het beschikbare budget, de gewenste werkstijl en persoonlijke voorkeuren.

1. Wat is het beschikbare budget?

Dit klinkt misschien als een open deur, maar je zou verbaasd zijn hoeveel mensen rond winkelen zonder een vastgesteld budget. Dit is op zichzelf helemaal niet slecht of gek, maar het zoeken is op deze manier verre van efficiënt. Stel daarom van te voren vast welk minimale- en maximale geldbedrag je aan een bureau en bureaustoel uit wilt/mag geven

2. Minimale eisen voor je werkplek

Denk voor het winkelen al na over waar je kantoormeubelen aan moeten voldoen. Op deze manier houdt je nog maar een beperkt aantal mogelijkheden over voor jouw kantoor. Je voorkomt hiermee dat je verdwaalt raakt in de vele mogelijkheden die er beschikbaar zijn. Maak daarom een duidelijke lijst met minimale eisen voor je werkplek.

3. Definieer je werkstijl en kantoorruimte

Je manier van werken is allesbepalend voor het uitzoeken van kantoormeubelen. Werk je bijvoorbeeld volledig digitaal? Dan heb je ook geen archief- en dossierkasten nodig.

Vind je het prettig om te kunnen overleggen op je kantoor? Dan kan een L-vorming bureau handig zijn. Je kunt dan aan één uiteinde meerdere stoelen kwijt.