Je gaat tijdens een beurs of evenement je bedrijf promoten door daar met een beurs te staan. Dat is altijd een goed idee, maar je moet het wel goed aanpakken. Zo moet je zorgen voor een mooie beursstand en actief blijven op social media. Als je niet weet waar je moet beginnen, moet je eerst dit artikel lezen. We geven je hier alle informatie die je nodig hebt om uit te blinken met je beursstand tijdens een evenement.

Zorg voor een mooie beursstand

Het begint natuurlijk allemaal bij een mooie beursstand. Die moet aantrekkelijk zijn en uitnodigen om langs te lopen en even te blijven staan. Zorg voor een visueel mooie stand met weinig tekst; anders weten mensen niet waar ze moeten kijken. Zorg dat eventuele zitplekken achteraan in je stand staan, zodat bezoekers eerst langs je producten lopen. Heb je moeite met het ontwikkelen van een mooie beursstand? Kijk dan eens op de website van Beurswand, een bedrijf dat daar gespecialiseerd in is beurswand.nl.

Blijf actief op social media

Combineer je social media-aanwezigheid met je fysieke aanwezigheid op de beurs – het is een geweldige manier om marketingsucces te behalen. Door social media te integreren in je beursstand verbeter je de aanwezigheid van je bedrijf bij klanten in de buurt en ver weg. Social media is ook een geweldige manier om het gebrek aan media- en publieksdekking op te lossen, want tijdens events is het lastig om media aandacht voor je stand te trekken. Demonstreer je product met behulp van een video die je plaatst op social media.  Gebruik event-gerelateerde hashtags en tag het event. Ook de manier waarop je na afloop van de beurs gebruik maakt van social media is van belang; zorg ervoor dat je zakelijke relaties onderhoudt met de nieuwe contacten die je tijdens de beurs hebt opgedaan.